Treballes a l’estranger? Aquí tens un llistat de recursos que et seran molt útils!
04/07/2017
La mobilitat a l’estranger dels professionals de la dansa és un fet intrínsec al sector. Però coneixem prou bé els recursos i les xarxes de col·laboració que existeixen fora?
Avui us presentem dues pàgines ben completes que ofereixen des de directoris internacionals de festivals, fins a guies sobre contractació laboral, passant per consells de salut i nutrició, que de ben segur us serviran si treballeu per Europa.
Centre National de la Danse
El Centre Nacional de la Dansa de París reuneix a la seva pàgina web una extensa llista de recursos per a ballarins que treballin a França. En aquest article en destaquem uns quants, però us convidem a navegar per la pàgina i a descobrir tota la informació que ofereix, que no és poca!
– La informació sobre salut gira al voltant de diversos eixos: informació per a la prevenció, suggeriments de tractaments i mitjans de recuperació i informació sobre nutrició.
– Llistat de festivals a França. Directori de festivals actualitzat el febrer de 2017.
– Ser ballarí/ina a França: guia de com establir-se, sent estranger, a França. La podeu consultar en francès i en anglès.
European Dancehouse Network
Si el que busqueu són partners pels vostres projectes o fer gira per Europa, el directori que ha creat la European Dancehouse Network us serà molt útil. Han recollit la informació de forma cooperativa i, tot i que encara està en procés de construcció, la informació que ofereixen és molt completa. Podeu cercar filtrant per categories (festivals, recursos, centres de creació…) i països.
Recursos i guies sobre la dansa a Espanya i Catalunya
L’APdC ofereix a la seva web un arxiu en constant actualització que recull documentació de les temàtiques clau del món de la dansa en diferents formats. Des de com fer un pressupost fins a guies d’ajuts públics passant per eines de gestió i informació legal i laboral.