Actualitat

Sortegem 1 entrada doble per veure la Cia Antonio Márquez al Centre Cultural Terrassa

06/05/2021

Sortegem una entrada doble per veure la Cia. Antonio Márquez el dissabte 22 de maig a les 20h al Centre Cultural Terrassa. Per a entrar al sorteig cal ser soci o sòcia de l’APdC, o amic/amiga de la Dansa de l’APdC, i enviar les teves dades a través d’aquest formulari, abans del dimecres 12 de maig a les 12h.

Entre tots els interessats i interessades farem un sorteig a través de sortea2.com i donarem a conèixer les persones guanyadores en aquesta mateixa notícia (les guanyadores també rebran un correu de confirmació).

El guanyador/a podrà recollir la seva entrada 30 minuts abans de l’espectacle a les taquilles del Centre Cultural Terrassa (Rambla d’Ègara, 340, 08221 Terrassa).

Compañía Antonio Márquez · MEDEA

La Compañía Antonio Márquez torna a Terrassa amb un elenc de 23 ballarins amb la col·laboració especial com artista convidada a la ballarina catalana Helena Martín, en el rol de Medea.

El programa es completa amb dues estrenes de la companyia: Symphonie Espagnole (4t mov) amb música d’Édouard Lalo i coreografia de José Granero; Macadanza, sobre Dansa Macabra de Camille Saint-Saëns i coreografia de Javier Palacios, i una de les coreografies de més èxit de la companyia, Bolero amb música de Maurice Ravel i coreografia d’Antonio Márquez i Currillo.

MEDEA

Medea és una de les obres de referència de la dansa espanyola del segle XX. Estrenada el 1984, aquesta emblemàtica obra del Mestre Granero, referent per ballarins i coreògrafs,  compta amb la dramatúrgia de Miguel Narros. 

El muntatge incorpora una nova remasterització de la gravació orquestral supervisada per Manolo Sanlúcar, així com una nova escenografia i el vestuari de Tania Bakunova.

Medea, maga descendent del sol, traeix el seu pare i assassina el seu germà, tot ajudant a robar el velló d’or a l’aventurer grec Jàson, de qui està enamorada i amb qui fuig. Jàson i Medea, amb els seus dos fills, viuen a Corint on regna l’ancià Creont, que té una única filla, Creüsa. El rei Creont ofereix la seva bella filla a Jàson, i aquest l’accepta repudiant a Medea. Medea, consumida per la gelosia, no reaccionarà amb justícia, sinó amb venjança. 

Música: Manolo Sanlúcar

Coreografia: José Granero

Dramatúrgia (basada en el text de Sèneca): Miguel Narros

Direcció artística: Javier Palacios

Mestre repetidor: Antonio Márquez

Disseny d’escenografia: Gerardo Trotti

Disseny d’il·luminació: Freddy Gerlache

Disseny de vestuari: Tania Bakunova, inspirada en dissenys de Miguel Narros.