Actualitat

Sortegem 1 entrada doble per la gala d’Estrelles i solistes del Ballet de l’Òpera de París al CC Terrassa

13/12/2017

Sortegem 1 entrada doble per a l’espectacle d’Estrelles i solistes del Ballet de l’Òpera de París, al Centre Cultural de Terrassa el dissabte 16 de desembre a les 20h.    

Per a entrar al sorteig cal ser soci o sòcia de l’APdC, o amic/amiga de la Dansa de l’APdC, i enviar les teves dades a través d’aquest formulari, abans del divendres 15 de desembre a les 12h.

Entre tots els interessats i interessades farem un sorteig a través de sortea2.com i donarem a conèixer el guanyador o guanyadora a través del web i la pàgina de facebook de l’APdC.

L’afortunat/da podrà recollir les seves entrades a partir d’1 hora abans de l’espectacle a les taquilles del Centre Cultural de Terrassa.

Sobre l’espectacle:

Un grup de ballarins estrelles i solistes de l’Òpera de París porten a Terrassa tota l’elegància i la puresa de la tradició francesa. Un viatge en l’extens repertori de la companyia ens fa descobrir algunes peces molt originals de les últimes creacions que s’han sumat al repertori del Gran Teatre francès.

La música en directe afegeix un toc de poesia i finor a una nit rica d’emocions i purs moments de somnis. L’etoile Aurélie Dupont està al capdavant de les estrelles del ballet de l’Òpera de París.

PROGRAMA

PRELUDI (Ben Stevenson / Serguéi Rajmáninov)
Ballarins: Bianca Scudamore i Alessio Carbone
Pianista: Andrea Turra

LA SYLPHIDE, Pas a dos (August Bournonville / Herman Severin Løvenskiold)
Ballarins: Ambre Chiarcosso i Arthus Raveau

IN THE MIDDLE, SOMEWHAT ELEVATED, Pas a dos (William Forsythe / Thom Willems)
Ballarins: Valentine Colasante i Antonio Conforti

LES BOURGEOIS, Solo (Ben Van Cauwenbergh /Jacques Brel)
Ballarí: Giorgio Fourès

LE PARC, Pas a dos (Angelin Prejlocaj / W. A. Mozart)
Ballarins: Laëtitia Pujol i Alessio Carbone

AUNIS (Jacques Garnier / Maurice Pacher)
Ballarins: Julien Guillemard, Pablo Lagasa i Francesco Mura
Acordionistes: Christian Pacher i Gerard Baraton

-mitja part-

TOGETHER ALONE (Benjamin Millepied / Philip Glass)
Ballarins: Laëtitia Pujol i Alessio Carbone
Piano: Andrea Turra

ALLES WALZER, Solo (Renato Zanella / Johann Strauss)
Ballarí: Valentine Colasante

SIGNES, Paso a dos (Caroline Carlson / René Aubris)
Ballarins: Marie-Agnès Gillot i Antonio Conforti

EL LLAC DELS CIGNES, Pas a dos, Acte IV, Adagio (Rudolf Nureyev / P. I. Tchaikovsky)
Ballarins: Myriam Ould-Braham i Arthus Raveau

DON QUIXOT Grand Pas de deux, Acte III, Divertissement (Marius Petipa / Ludwig Minkus)
Ballarins: Bianca Scudamore i Francesco Mura

ÉTUDES (Simone Valastro / Carl Czerny)
Tots els ballarins

LA COMPANYIA

El Ballet de l’Òpera Nacional de París, creat el 1669 per encàrrec de Jean-Baptiste Colbert, és la companyia de dansa clàssica acadèmica més antiga que encara està en actiu. Des de 1875 té residència a l’Òpera Garnier de París. Actualment, n’és la directora l’eminent Aurélie Dupont.

La riquesa del repertori, la joventut dels ballarins i l’excelència de les seves estrelles, fan de la companyia una referència de la dansa actual. El seu repertori abarca el període romàntic (J.Mazilier, F.Taglioni), les obres mestres clàssiques (M.Petipa) i dels ballets russos, els grans coreògrafs del s. XX (M.Graham, J.Limon, G.Balanchine, M.Béjart, J.Robbins, R.Petit, J.Kyllian, J.Neumeier, A.Ailey, P.Bausch, C.Carlson, M.Cunningham, M.Ek, W.Forsyhte, O.Naharin), enriquit cada temporada amb noves creacions.

L’Òpera de París compta amb una escola de dansa que es va fundar el 1713 i la majoria dels ballarins de la companyia s’han format en aquesta mateixa institució. Entre els ballarins i les ballarines destaquen Pécourt, Blondy, Gardel, La Fontaine, Camargo i Maria Sallé. El 2013, el ballet comptava amb 154 ballarins, dels quals 18 eren “estrelles” i 14 “primers ballarins”.

El ballet té una jerarquia particular des de les inferiors “quadrilles”, passant després a “choryphées”, a les tres que participen en els grans ballets de repertori i altres nous que s’hi van incorporant: “sujets”, “premiers danseurs” i “étoiles”.