Actualitat

Raffaella Crapio, seleccionada per la 4a edició del ReMouTe

05/12/2018

Raffaella Crapio és la creadora seleccionada per la quarta edició de Re-mou-te, iniciativa impulsada per l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC), en col·laboració amb l’institut del Teatre, per apropar creadors de dansa de diferents generacions, i reivindicar el llegat coreogràfic de Catalunya. 

Re-mou-te té com a principal objectiu la transmissió de coneixement entre els artistes de diferents edats i amb diferents punts de vista, que revisen conjuntament peces coreogràfiques ja creades, per arribar a la creació i presentació d’un nou treball.

La futura peça de Crapio es basa en … de San Vito, que la cia. Raravis (Andrés Corchero i Rosa Muñoz) va estrenar al Mercat de les Flors el 2006. L’objectiu de la nova creació és una recerca sobre el moviment involuntari i descontrolat que té com a motor raons de naturalesa social inconscients. Planteja la visió del ball de Sant Vito com a resposta i manifestació del malestar del cos i de l’ànima, a causa del condicionament social. Es qüestiona si el tarantisme era/és una reacció física, una via de salvació com a resposta a una repressió política i social, i es pregunta quines són les limitacions que ens han imposat fins al dia d’avui, capaces de portar-nos al límit de la bogeria fregant la mort en vida; si som éssers lliures; o quina és la resposta física als malestars de l’ànima.
La comissió de valoració ha estat formada per Laia Santanach, Alexis Eupierre i Òscar Dasí, acompanyats per Arantza López, Andrés Corchero i Sandra Bogopolsky (aquests tres sense vot).
Crapio i Corchero treballaran plegats durant el procés de creació, i el repertori de ballarins i ballarines estarà format per estudiants del Conservatori Superior de Dansa de l’IT, els quals, a més, treballaran un fragment de la peça original en el marc d’una assignatura de repertori.

El projecte creatiu anirà acompanyat d’un enregistrament en les diferents fases del procés per tal de documentar-lo i poder disposar d’un material que formarà part de l’arxiu gràfic de la història de la coreografia contemporània catalana.
A més de la col·laboració de l’Institut del Teatre, el projecte compta amb el suport de La Caldera, nunArt i La Visiva.

La proposta resultant del procés, d’entre 20 i 30 minuts de durada, es presentarà públicament el 4 d’abril del 2019 a La Caldera Les Corts i el 5 d’abril a l’Institut del Teatre de Barcelona.