Actualitat

Quadrilàter, un combat entre boxa i dansa en una exposició

13/03/2015

La Fundació Setba s’endinsa en el món de la boxa amb la mostra “Quadrilàter“, una exposició que se centra en la vessant artística i plàstica d’aquest esport i recupera la memòria de dos llocs emblemàtics ja desapareguts de la nostra ciutat, l’estudi de fotografia Foto Ramblas i la Sala Price.

El primer assalt, “Rabal  vs. Navarro”, es presenta com un combat d’artistes que contraposa tècniques, arts i estils. Rabal combina en els seus collages fragments d’imatges de dansa i fragments d’imatges de boxa de principis del segle XX. Navarro presenta retrats, en un blanc i negre de boxejadors ja retirats.

El segon assalt, “Foto Ramblas”, recupera  prop de 1.400 negatius i 500 còpies d’època, d’aquest estudi i laboratori fotogràfic, que va retratar durant més de quatre dècades artistes, vedets i actrius del Paral·lel, a més dels boxejadors de l’època.

El tercer assalt, “Homenatge al Price”, homenatja la sala que va consagrar-se durant els anys quaranta com la “catedral de la boxa” i mostra un seguit de fotografies i documents de l’època.

L’exposició es pot visitar fins dijous 2 d’abril a la Fundació Setba (Plaça Reial, 10, 1r 2a. Barcelona)