Nova temporada 2022/23 al Mercat de les Flors
22/06/2022
La directora del Mercat de les Flors, Àngels Margarit, va presentar ahir la temporada 2022/23, en la que destaca una programació internacional més amplia ,amb noms d’artistes que presentaran per primera vegada les seves creacions a Barcelona. Noms per descobrir com ara Gisele Viènne, François Chaignaud, Mette Ingvartsen, Jonas & Lander o Lucinda Childs, una de les mares de la dansa postmoderna americana que el públic de Barcelona tindrà finalment l’oportunitat de descobrir a través d’una constel·lació dedicada a ella que recupera peces dels anys 70 fins a estrenes recents, així com documentals, arxius i tot un programa expandit al voltant de la seva creació.
En el camp de companyies internacionals també tindrem l’ocasió de veure dues companyies franceses de referència en aquest moment: (La) Horde- Ballets de Marsella i el Ballet de l’Òpera de Lió. També recuperaran la constel·lació de la brasilera Lia Rodrigues, que va quedar truncada al març de 2020 per la pandèmia. La constel·lació anirà acompanyada d’una programació de noves generacions d’artistes brasilers, com Volmir Cordeiro i Ana Pi.
Tornarem a veure obra dels suïssos Philippe Saire i Thomas Hauert i coneixerem la singular obra de la italiana Silvia Gribaudi.
A banda de les constel·lacions de Lucinda Childs i Lia Rodrigues, també descobrirem Olga de Soto, artista valenciana que ha desenvolupat la seva carrera a Bèlgica des de fa més de 20 anys, amb unes recerques singulars que la fan transitar d’espais escènics a espais museístics. I Mette Ingvarsten, coreògrafa sueca també establerta a Bèlgica que representa l’avantguarda més actual, amb una veu pròpia que està sacsejant ja fa més de 10 anys el panorama de la dansa amb les seves creacions.
Per mirar aprofundir en el coneixement sobre un artista i per ecologia dels desplaçaments, el Mercat proposa programa doble o triple d’alguns artistes, a vegades amb obres que pertanyen a una mateixa temàtica o que ens permeten veure el desenvolupament estètic i conceptual d’un artistes. Els diferents artistes a qui dediquem una mirada especial són Jesús Rubio Gamo, Israel Galván, Cuqui Jerez i Philippe Saire; de qui es presenten 3 peces.
Enguany hi haurà també un cicle de Dansa i Música en viu amb creacions excepcionals de diferents companyies, com el mateix Israel Galván amb una creació en solitari i també amb creació conjunta amb El Niño de Elche; els portuguesos Jonas & Lander, que recuperen el fado com es ballava a final del XIX des d’una creació molt contemporània, François Chaigneaud i Nino Laisné amb una peça insòlita o Mal Pelo, de qui repetirem Highlands, aquesta vegada sense restricció d’ocupació.
Col·laboracions
Per primer cop s’inicia una col·laboració amb el festival IF, amb qui es presenten 6 creacions en una programació conjunta al Mercat de les Flors en què cos, objecte i moviment són els protagonistes. Les narratives objectuals poden ser molt properes a la coreografia i la dansa. També es programarà una peça del festival de dansa per a nadons elPetit, festival que ara acolliran de manera biennal. I torna l’Africa Moment, festival que visita el Mercat cada dos anys, amb espectacles que ens apropen a la creació contemporània que es fa a l’Àfrica.
També es recuperaran espectacles per tal de donar-los una major projecció, com ara Highlands de Mal Pelo i Rèquiem Nocturn de Pere Faura, que van patir restriccions d’aforament per la pandèmia; també tornarem a veure Cyberexorcisme, una peça viva que continuarà creixent i declinant-se amb tallers i recerques en formats diferents de la recentment guardonada amb el Premi Nacional de dansa del CONCA, Núria Guiu, que és artista resident del Mercat de 2021 fins 2023.
Mercat en Gira
A partir del 2023 la Secretaria General de Cultura dona suport al Mercat per tal que de cada any realitzin una gira 3 o 4 creacions coproduïdes pel Mercat, 2 creacions de gran format i 2 creacions de format mig. Així, pel proper 2023 les dues creacions de Gran Format seran dues que formen part del projecte CÈL·LULA_PRO: Rèquiem nocturn del Pere Faura i Made of Space de Guy Nader & Maria Campos. De Mig Format giraran Tradere de Laia Santanach, coproduïda pel MDLF temporada 2021/22, i Very Very Slightly d’Eulalia Bergadà, coproduïda pel MDLF temporada 2020/21.