Balla’m un llibre
La paraula i la dansa s’entrecreuen a les biblioteques públiques de Catalunya amb Balla’m un llibre, el cicle de coreografies curtes creades a partir de textos literaris per ser interpretats a les sales de lectura dels equipaments bibliotecaris d’arreu del territori. El projecte enfila el 2026 la dotzena edició, mantenint els seus objectius inicials: apropar el llenguatge de la dansa des d’un escenari singular i de proximitat per als ciutadans i ciutadanes: les biblioteques públiques.
Balla’m un llibre és una col·laboració entre l’APdC (Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya), i el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura.
2026, 50 anys de la mort d’Agatha Christie
L’edició de 2026 incorpora com a novetats és una peça creada a partir de l’univers literari d’Agatha Christie, amb motiu de la commemoració del 50 anys de la seva mort. Tanmateix, s’amplien a totes les biblioteques participants les sessions prèvies d’introducció a la dansa, Explica Dansa: llegim el moviment, a càrrec de Toni Jodar, Mireia de Querol i Claudia Solwat, una conferència ballada, pedagògica i amena per fer entendre la dansa moderna i contemporània, especialment amb referència a la peça del Balla’m un llibre i com s’ha relacionat la dansa i la literatura. L’experiència de la sessió s’amplia també amb un col·loqui postfunció entre les companyies de dansa i els assistents.