L’Hospitalet organitza el IV Festival d’Art de Carrer ‘Per Amor a l’Hart’
30/06/2008
L’Associació Cultural Bipol·art, amb el suport de la regidoria de Joventut organitza la quarta edició del Festival d’Art de carrer de l’Hospitalet ‘Per amor a l’Hart’ el cap de setmana del 4 i 5 de juliol.
La plaça de l’Ajuntament de l’Hospitalet es tornarà a transformar en un gran escenari on hi tindran cabuda diferents disciplines artístiques com són la dansa, el circ, el teatre, la música i les arts visuals.
Com anys enrere, les peces han estat seleccionades a partir d’una convocatòria, sota el títol Per amor a l’Hart. En total s’han recollit més de 100 propostes de tot tipus per ser desenvolupades a l’espai públic i que es mostraran durant el cap de setmana del 4 i 5 de juliol, a la Plaça de l’Ajuntament de l’Hospitalet.
El festival pretén continuar sent un espai d’investigació sobre nous discursos d’inspiració i creació artística, un espai d’art viu i en constant evolució. A diferència d’altres convocatòries el que volem mostrar són accions multidisciplinars que s’interrelacionen.
Entre d’altres participaran companyies com Los Galindos, històrics del circ a Catalunya, Deados, grup local de circ, Del Revés, companyia de dansa aèria que prendrà el cel de l’Hospitalet i Bea Fernández, coreògrafa del col·lectiu las Santas que gestiona La Poderosa.
‘Volem que la gent viatgi pel carrer, la plaça, el pas de vianants, etc., i descontextualitzar l’art escènic per traslladar-ho al carrer, on el protagonista es el vianant’, afirma Glòria Herance, regidora delegada de Joventut de l’Ajuntament de l’Hospitalet.
Ramon Oriola, director del festival, diu que ‘el que nosaltres pretenem és que passin coses al carrer, algunes d’elles programades amb anterioritat però d’altres d’improvisades, fomentant la participació de l’espectador i la interrelació entre els diferents artistes siguin de la disciplina que siguin’.
La idea principal del projecte continua sent transformar l’espai públic en un immens escenari, on hi tinguin cabuda diferents disciplines culturals, tant de tipus escènic, com visual o musical. A més, es pretén fomentar la participació de l’espectador i els artistes, oferint el festival com a vehicle entre l’espai públic, els artistes, l’Ajuntament i els espectadors, procurant crear un espai de comunicació entre tots ells, el carrer.