L’APdC publica la relatoria de la jornada de reflexió “Motors de creació. Reflexions i motivacions en dansa”
26/02/2019
Des de diferents punts de vista, pràctiques i experiències, i amb ànim de transversalitat i amplitud, es va voler donar veu a una gran varietat de corrents que pertanyen al nostre àmbit artístic a través de taules rodones, debats, laboratoris i instal·lacions. Aquest espai d’enriquiment solidari pretenia compartir l’experiència de la creació amb la comunitat de la dansa, convidant a creadors/es vinculats amb el nostre art a intercanviar opinions i coneixements. D’aquesta manera, mostrant a l’exterior les seves eines i maneres d’encarar els processos de creació, es buscava donar un retorn social, que ens faci més conscients del valor de la nostra professió.
- La instal·lació Llibretes de creació on s’hi van exposar materials de treball de Juan Carlos Lérida, Maria Campos & Guy Nader, Big Bouncers i Sonia Gómez tals com: llibretes de notes, imatges d’assajos, material d’atrezzo i tot allò que ells utilitzin durant el seu procés de creació. Espai comissariat per Fina Duran, comissària d’art contemporani.
- Mur de Creacions: espai on s’hi exposà informació dels espectacles estrenats durant el 2018. Comissariat per Bàrbara Raubert i Sergi Cerdan.
Al matí la taula rodona va girar al voltant de les motivacions i inspiracions per crear de Juan Carlos Lérida, Maria Campos & Guy Nader, Big Bouncers i Sonia Gómez, els quals a la tarda van impartir tallers per mostrar les seves maneres de treballar. El debat de la tarda, on aquests quatre creadors també hi van ser convidats, es va reflexionar sobre el paper de la dansa en la societat i com inspira a d’altres disciplines, i es va donar la paraula a Carlota Subirós, Beatriu Daniel, Cesc Gelabert, Martí Salas, Àngels Margarit i Xavier Artigas.