Actualitat

L’APdC dona suport al comunicat dels artistes escènics que denuncien l’abús de la UEFA

03/05/2019

No es construeix un sector sostenible convocant un càsting per a oferir voluntariat en un acte de l’envergadura de la Cerimònia d’Obertura per a la Final de la UEFA Champions League.

Aquesta denúncia sorgeix arran de la publicació d’aquesta audició, ni més ni menys que al portal estatal Danza.es, entre d’altres, per una productora ja veterana en l’organització de produccions d’artístiques com SoldOUT, convocant a un càsting per a 200 artistes “voluntaris”,” majors de 16 anys”, amb disponibilitat per a “assajar entre el 15 de maig i l’1 de juny”, acompanyant en aquesta Cerimònia a “un artista musical de fama mundial i un coreògraf de reconegut prestigi internacional”.

APdC subscriu el comunicat emès per Conarte (Confederació d’Artistes Treballadors de l’Espectacle) en què es denuncia l’atemptat a la dignitat i els drets de les i els artistes escènics, com ja vam fer davant les ofertes de treball no remunerat “a canvi d’esment en crèdits” per participar al 080 Barcelona Fashion Week, o a la gala dels Goya, i notifica a la Inspecció de Treball l’alarmant proliferació d’aquestes males pràctiques.

Volem que la Cerimònia d’Obertura per a la Final de la Lliga de Campions, el gran esdeveniment del futbol professional europeu, sigui un exemple de bones pràctiques per al sector de l’entreteniment, i des de les institucions esportives es respectin les condicions laborals i les condicions salarials d’un sector ja prou depauperat i fràgil: el sector dels artistes escènics.

Considerem un insult i un menyspreu a la capacitat professional de tots els treballadors i al col·lectiu d’artistes quan no se’ls vol pagar pel seu treball. Reclamem que una entitat com la UEFA sigui un exemple de bones pràctiques, en defensa dels artistes escènics, rebutjant enèrgicament aquest tipus de conductes, que atempten contra la dignitat dels treballadors, vulneren la normativa laboral vigent i suposen un frau a la Seguretat Social.

Reclamem al Ministeri d’Educació Cultura i Esport i la Reial Federació Espanyola de Futbol com a membre de la UEFA, que doni suport a les bones pràctiques al nostre país d’aquesta entitat Europea. Reclamem a les entitats privades que patrocinen l’esdeveniment, que exigeixin tant a la UEFA, a la productora SoldOUT com a
qualsevol empresa subcontractada, el compliment de la legalitat laboral vigent i una inversió ètica de les seves inversions publicitàries.