Actualitat

La dansa al servei de la ciència en la Biennal de Ciència i Ciutat de Barcelona

21/02/2019
En el marc de la Biennal de Ciència i Ciutat, que s’ha dut a terme a Barcelona durant el mes de febrer, dansa i ciència es van unir en una activitat oberta a tothom al Palau de la Música.
Durant la Jornada Serendipitat: Un viatge per la neuroinspiració i la creativitat ballarins i músics van servir per explicar a l’audiència què s’entèn per serendipitat – una barreja subtil entre l’atzar i la determinació que passi alguna cosa –  i com la neurobiologia pot ser una font d’inspiració per a l’art. 
En aquest viatge per la neurologia i la creativitat, es va parlar i experimentar amb sistemes neuroinspirats, i es va debatre sobre la misteriosa raó biològica de l’art. El públic es va poder endinsar en el misteriós funcionament del cervell a través d’imatges i petites píndoles científiques en un espectacle màgic de llum i de so. Un total de 13 persones, entre artistes i científics, van pujar a l’escenari per demostrar d’aquesta serendipitat i de les seves possibilitats.
En el cas de la dansa, la ballarina de dansa contemporània i psicòloga Bea Langa va ballar amb un dispositiu interfície cervellordinador que es componia d’un casc amb elèctrodes. Així, mentre ballava, els seus moviments, pensaments i emocions es van transformar en colors que es van projectar a l’escenari. Es van presentar sistemes kinestèsics, com Musical Vision, una tecnologia que genera música a partir d’imatges o Colored Music, que acoloreix els sons, a més d’altres projectes.