Actualitat

L’APdC se suma al manifest per demanar l’indult de Pablo Hasél

17/02/2021

L’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya se suma al manifest promogut per l’Acadèmia Catalana de la Música per demanar l’indult de Pablo Hasél i s’afegeix a l’acte reivindicatiu en favor de la llibertat d’expressió de dijous 18 de febrer a les 16:00 h a la Plaça de Ramon Berenguer el Gran de Barcelona.

Manifest per demanar l’indult de Pablo Hasél

Condemnat per injúries a la corona i enaltiment del terrorisme per unes opinions manifestades en uns tweets i per la lletra d’una cançó, Pablo Hasél ja és el primer artista empresonat efectivament a l’estat espanyol des dels inicis de la transició democràtica. La llista però de processaments, imputacions i condemnes a artistes en els últims anys, converteix a l’estat espanyol en un dels estats amb més artistes represaliats de tot el món.

Avui és Pablo Hasel, demà serà qualsevol altre creador o intèrpret de qualsevol altra disciplina. Ni entenem ni podem permetre que algú pugui ser condemnat i empresonat per expressar les seves idees, sigui mitjançant les xarxes socials o a través de qualsevol disciplina artística. Considerem aquesta condemna, així com les de la resta de companys i companyes que es troben en una situació semblant, un atac directe a un dret fonamental com és el de la llibertat d’expressió personal i artística. És per això que demanem:

  • La llibertat immediata de Pablo Hasél. El govern de l’estat disposa dels mecanismes necessaris per fer-la efectiva.
  • L’anul·lació de totes les causes obertes i de les sentències condemnatòries de tots els artistes processats per la seva expressió artística.
  • Una reforma immediata del codi penal en la línia de blindar els nostres drets fonamentals, perquè aquesta situació no es pugui tornar a repetir.
  • El respecte més escrupolós a la llibertat d’expressió en tant que dret fonamental de tots els ciutadans al Govern de l’Estat i a totes les instàncies fiscals i/o judicials.