Hipopressius low pressure fitness aplicats a la dansa, taller de formació seleccionat pels socis i sòcies de l’APdC d’entre 18 propostes
08/01/2019
A finals d’any l’APdC va obrir una convocatòria de propostes de tallers entre tots els socis i sòcies, amb l’objectiu de poder oferir formacions impartides per ells mateixos i que responguin als interessos del teixit associatiu de l’APdC. Se’n van rebre 19 i els i les associades han pogut votar la seva proposta preferida fins al 6 de gener. (podeu consultar les propostes en aquest enllaç).
Contingut del taller
Millorar el Coneixement i control de l’estàtica corporal:
- Augmentar la consciència corporal per a una major seguretat en els moviments.
- Millorar l’equilibri muscular a través de l’estirament per cadenes miofascials, augmentant a la vegada la flexibilitat.
- Entrenament del ritme respiratori (millora del sistema nerviós i emocional) i disminució del desgast energètic.
- Aprendre una seqüència de 15m alternativa a l’escalfament convencional.
- Prevenció de lesions comuns a la dansa com el dolor lumbar millorant l’estabilitat lumbo-pèlvica (sense necessitat de practicar les nocives abdominals convencionals).
- Fonaments teòrics de la tècnica hipopressiva Low Pressure Fitness.
- Fonaments pràctics de la tècnica hipopressiva Low Pressure Fitness.
- Aprenentatge i pràctica de la tècnica postural i respiratòria.
- Aprenentatge i pràctica de la seqüència de Nivell 1 per la seva integració a la rutina del ballarí.
Destinataris.
- Ballarins en actiu (rutina d’entrenament o escalfament d’escenari).
- Ballarins en formació (conèixer les tècniques corporals més actuals).
- Ballarins que no estan en actiu (manteniment).
Durada: 4 hores.
Mónica Monge Saura
- Ballarina: formació en dansa clàssica, jazz, contemporani, hip-hop… Dansa teatre a les companyies Roseland Musical (7anys), Toc de Retruc, Dansa Xalesta, Suite 13…; ballarina i Coreògrafa de grans esdeveniments.
- Dansa i salut: dansaterapeuta, monitora de yoga (200h), MBSR (reducció de l’estrès amb Mindfullness), Instructora certificada de Low Pressure Fitness