Formació
Material Inflamable: Pensament <> Acció
Cursos intensius o de curta durada
Del 9 al 12 de November del 2021
Carrer d'Eugeni d'Ors, 12, 08028, Barcelona
9 de novembre. 10 a 13h - 12 de novembre- 10 a 13h i 16 a 19h
9 de November del 2021
25€
12,5 €
Tots els Nivells
La Caldera i Centre Cívic Convent de Sant Agustí La Caldera i Centre Cívic Convent de Sant Agustí Diversos participants http://www.materialinflamable.org 609616201
Material Inflamable transita el binomi pensament-acció, i la seva interrelació.
La formació vol ser un revulsiu de certs formalismes acadèmics que constrenyen la creació lliure, i alhora descobreixi noves fórmules que funcionin en el context de la pràctica artística actual. L’objectiu és cobrir el buit de reflexió i coneixement al voltant de la improvisació com a tècnica de creació artística contemporània, on el moviment i la dansa, es conforma com una peça central en diàleg amb la música en directe i les arts visuals, explorant les possibilitats: multidimensionant la posada en escena i obrint nous camins de comunicació.
S’han programat 3 tallers que combinaran explicacions magistrals amb dinàmiques de debat col·lectives, estudi de casos – també dels participants- i una acció artística in situ que farà una reinterpretació dels continguts tractats per part de l’artista del moviment Blanca Tolsà com a tancament de la sessió.
Els docents seran el músic i psicòleg Pau Rodríguez (Za!), la coreògrafa i ballarina Constanza Brnčić i la traductora, escriptora i artista travesti audiovisual, Frau Diamanda.
La primera sessió (9 de novembre a La Caldera) aprofundirà en el benestar emocional i en el desenvolupament artístic i personal de les persones creadores. Els altres dos tallers se celebraran el dia 12 de novembre al Centre Cívic Convent de Sant Agustí. Un d’ells versarà sobre l’experiència de comunicació (a l’escenari i fora d’aquest); l’altre, plantejarà una plantejarà una exploració sobre epistemologies i estètiques travestis contemporànies.
Material Inflamable s’adreça a creadores de les arts en viu, coreògrafes, ballarines, músics, artistes visuals, gestores culturals, estudiants i altres persones interessades en la improvisació com a dispositiu d’innovació escènica.
