Es presenta el programa de la 1a edició de Dansa. Quinzena Metropolitana
19/01/2018
La primera edició del festival Dansa. Quinzena Metropolitana omplirà durant tres setmanes, de l’1 al 18 de març, els teatres, sales, museus, places i estacions de metro de sis ciutats de l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb més d’un centenar d’espectacles relacionats amb el ball i el moviment.
El projecte neix com una iniciativa dels ajuntaments de Barcelona, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà de Llobregat i Esplugues de Llobregat, que posaran a disposició més de 35 espais d’aquestes ciutats amb l’objectiu de connectar l’Àrea Metropolitana a través de la dansa.
La Quinzena pretén convertir-se en una trobada anual que serveixi per “aconseguir nous públics per a la dansa” i reivindicar l’àrea metropolitana com “espai cultural”, ha explicat Francesc Casadesús, membre de la Comissió Artística del festival, formada per representants dels sis ajuntaments participants.
Amb l’objectiu d’apropar-se a un ventall de públic el més ampli possible, el festival s’ha organitzat en tres blocs: els espectacles que es realitzaran en sales i teatres, les actuacions gratuïtes i en llocs públics i, finalment, la programació familiar, adreçada sobretot a atreure al públic més jove.
Els encarregats d’inaugurar “La Quinzena” seran els alumnes de l’Institut del Teatre, que presentaran, l’1 de març al Teatre Joventut de l’Hospitalet, un espectacle format per sis peces que mostren diferents tipus de dansa, que van des de la dansa contemporània, fins a la clàssica i el flamenc.
“La Quinzena” també aposta per portar la dansa a espais poc convencionals, com el metro, on la companyia Brodas Bros presentarà el seu espectacle “Under9” que portarà la dansa als vestíbuls, andanes i vagons de quatre línies de metro que connecten les sis ciutats participants, els dies 1, 2, 3 i 16 de març.
El públic més jove també podrà gaudir de diferents mostres de dansa, com l’obra “Quadres d’1 exposició”, que els ballarins del Centre de Dansa de Catalunya presentaran al Teatre Zorrilla de Badalona, la Sala Ramon Romagosa de Cornellà, al Teatre Sagarra de Santa Coloma i al Teatre Joventut.
El festival tancarà el 17 de març amb una proposta de dansa participativa preparada pel coreògraf Toni Mira, la qual es realitzarà de forma simultània a les sis ciutats participants i on participaran alumnes de les escoles de dansa d’aquests municipis, així com tota persona que vulgui ballar.
Pots consultar tota la programació de “La Quinzena” aquí.