Actualitat

El Programa.cat busca experts

03/05/2012

ANUL·LAT! (07/05/12) LLEGIR CARTA ANUL·LACIÓ


Des de la Direcció General de Promoció i Cooperació Cultural s’ha posat en marxa el nou Sistema Nacional de Programació Escènica (un conjunt de mesures per fomentar les programacions dels teatres i auditoris de Catalunya). Entre aquestes mesures hi ha l’elaboració de PROGRAMA.CAT, una llista oberta ponderada d’espectacles i concerts disponibles per la temporada 2012/2013.

Durant aquest mes d’abril els professionals i artistes estan entrant al nostre WEB les seves propostes per formar part d’aquesta llista. Després, cal fer la valoració d’aquestes propostes amb un COMITÈ d’experts que puntuïn les propostes amb els criteris del document adjunt. Aquesta tasca es farà també a través del nostre WEB i, probablement, amb alguna reunió presencial.

Els comitès són oberts, públics, d’adscripció voluntària i sense retribució i estaran formats per persones que siguin expertes en algun dels àmbits específics i estiguin no vinculades directament (o actualment) a la producció ni a la distribució d’espectacles, amb el compromís de seguir l’activitat de l’àmbit de la comissió de la qual formi part.  Els membres dels Comitès assessors hauran de subscriure un formulari d’adhesió a aquest efecte en el qual també hi constarà el seu compromís a preservar els valors de rigor, transparència, neutralitat i objectivitat en l’exercici de les seves responsabilitats amb bona fe, imparcialitat i diligència.

Hauran de complir algun dels requisits següents:

–       periodistes i crítics que escriuen i publiquen en mitjans de comunicació especialitzats o generalistes de forma habitual, amb una periodicitat mínima d’un cop al mes;

–       docents especialitzats que es dediquen a la formació d’arts escèniques i música en escoles superiors o universitats, des de fa al menys dos anys;

–       tècnics especialistes en programació cultural així com les persones que dirigeixin la programació artística d’un equipament cultural de l’àmbit de les arts escèniques o la música que programin pel cap baix: 30 espectacles de teatre i/o, 25 concerts de música i/o 8 espectacles de dansa i/o 2 de circ en la darrera temporada. Pel que fa als espectacles familiars caldrà haver programat un mínim de 6 espectacles.

–       membres d’associacions professionals vinculades als diferents àmbits.

S’estableixen els següent números màxims per cadascun dels perfils:

–       1 periodista o crítics per àmbit i mitjà de comunicació;

–       2 docents per àmbit de coneixement i centre educatiu

–       1 programador per municipi i àmbit artístic

–       2 membres per associació professional

Us convidem a formar part del comitè d’experts a vostè o a qualsevol persona que cregueu adequada per aquesta tasca.

Per tal de formalitzar el seu interès, cal que envieu un correu electrònic als nostres coordinadors dels àmbits artístics, especificant quin és el vostre interès, abans del dia 4 de maig. De seguida ens posarem en contacte amb vostès.

Teatre, Dansa   Marga Sanjuan   msanjuan@gencat.cat     93 554 72 01   
Música  Albert Estany   aestany@gencat.cat      93 554 72 03   
Espectacle Familiar i Circ      Laura Bové      lbove@gencat.cat        93 554 71 93