El Mercat de les Flors oferirà quaranta propostes escèniques, la meitat coproduccions
30/07/2008
El Centre de les Arts del Moviment/Mercat de les Flors oferirà la temporada que ve més de quaranta propostes escèniques, la meitat d’elles coproduccions, en una programació presentada com una espècie de cartografia dels cinc continents i de trajectòries artístiques.
Aprofitant la tirada dels Jocs Olímpics de Pequín el Mercat ha programat per a l’obertura de la seva temporada al setembre dos espectacles de companyies xineses convidades, el Ballet Nacional de Xina i el Living Dance Studio, totes dues de Pequín.
L’oficialista Ballet Nacional oferirà l’espectacle ‘Bahok’ sobre diverses danses tradicionals i la idea de diàleg intercultural, en col·laboració amb el coreògraf Akram Khan.
La companyia independent Living Dance Studio posarà en escena ‘Memory’, un espectacle per a dos ballarins creat per la coreògrafa i ballarina Wen Hui.
Programats pel Festival Àsia, els dos espectacles estan de gira i es complementen amb un intercanvi de creadors xinesos i catalans en el marc d’un programa europeu.
La programació de la temporada que començarà al setembre i acaba al maig de 2009 ofereix vint espectacles internacionals, entre ells dos d’una companyia britànica, dirigida per l’israelià i exbateria de rock Hofesh Shechter.
També en qualitat de convidada actuarà la companyia brasilera de dansa Quasar, el Australian Dance Theatre, la japonesa Sankai Juku, la novaiorquesa Bill T. Jones/Arnie Danci Company o la senegalesa Jant-Bi, entre d’altres.
El Mercat mostrarà espectacles coproduïts amb altres centres internacionals de París, Montpeller, Lisboa, Brussel·les, Essen, Quebec, Ginebra i Corea del Sud, entre d’altres.
Entre les coproduccions amb Montpellier destaca un espectacle de Germana Civera i la seva companyia ‘Association Inesperada’ en què participen i ballen creadors amb edats compreses entre els 10 i els 70 anys, entre ells Jordi Cortés, Toni Cots i Montse Colomé.
El Mercat presentarà també coproduccions nacionals amb centres com La Caldera de Barcelona, el Teatre Principal de Palma de Mallorca, el CAER de Reus (Baix Camp), L’Estruch de Sabadell (Vallès Occidental), el Festival MAPA o el Centre Párrega de Múrcia que estrenarà un espectacle de nova creació de Sol Picó.
No hi haurà més col·laboracions amb companyies de la resta d’Espanya en no haver trobat companyies amb entitat suficient per a això, segons el director del Mercat, Francesc Casadesús.
En la seva cartografia de trajectòries artístiques el centre dedicarà una especial atenció durant dos anys a la Companyia Mal Pelo i una aproximació filmada a la trajectòria coreogràfica de Pina Bausch, paral·lela a l’actuació de la seva companyia en el Liceu.
El Mercat és un Centre de les Arts del Moviment amb vocació estatal finançat a parts iguals pel ministeri de Cultura, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona, encara que aquest any només les dues últimes parts han augmentat el pressupost global que s’acosta a uns 5 milions d’euros.
El ministeri està encara absent del consorci que regeix el centre creat el 15 de juny de l’any passat.
És necessari ‘posar al dia el nivell tecnològic’ del Mercat que ja té 25 anys i ‘ha de millorar’, ha assenyalat Casadesús qui ha situat l’ocupació en els espectacles de la temporada que acaba d’acabar en el 70,2%, 3 punts per damunt de l’anterior.
La presentació de la programació de la temporada la va fer dimarts 29 de juliol el director artístic del Mercat, Francesc Casadesús, nomenat dilluns 28 de juliol premi Nacional de Cultura de Catalunya en la modalitat de dansa per la programació especialitzada d’aquest centre de les arts del moviment.