Disponible online l’informe del CoNCA “Desigualtats de gènere en l’ocupació cultural a Catalunya”
12/03/2019
El passat dia 28 de febrer el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) va presentar públicament l’informe Desigualtats de gènere en l’ocupació cultural a Catalunya, un document encarregat per aprofundir en les causes que generen aquestes desigualtats i per dissenyar mesures d’intervenció en aquest camp.
Segons senyala el CoNCA, en els darrers anys, tant els mitjans de comunicació com el sector cultural i el món acadèmic han evidenciat desigualtats de gènere en el sector cultural. Una part important d’aquestes desigualtats es generen en el mercat de treball, on adopten facetes i dimensions molt diverses: en la incorporació i condicions laborals a la indústria cultural i creativa, en la progressió a llocs de poder i lideratge, en l’accés a premis, ajuts, beques i d’altres reconeixements i en la visibilitat de l’obra artística i cultural de les dones, entre altres.
Tot i els esforços legislatius, en molts països encara són diversos els reptes que cal afrontar per a assolir la igualtat efectiva d’oportunitats en el desenvolupament professional de dones i d’homes, i així contribuir al desenvolupament econòmic, social i cultural del país.
L’estudi que es presenta planteja tres objectius:
- Valorar la percepció que els i les professionals de la cultura a Catalunya tenen sobre les desigualtats de gènere en l’ocupació cultural al nostre país.
- Aprofundir en el coneixement de les causes que provoquen les desigualtats de gènere en l’ocupació cultural a Catalunya.
- Avançar en el disseny de mesures d’intervenció, tant des de les administracions públiques com des del sector privat, que permetin pal·liar les desigualtats actuals per raó de gènere en l’ocupació cultural a Catalunya.
L’estudi es clou amb quinze mesures (nou en l’àmbit públic i sis en el privat) per avançar en una major representativitat de les dones en el mercat laboral de la cultura.
Podeu consultar l’estudi
aquí.