Actualitat

Com fer imatges per promoció amb recursos propis i com treballar l’elasticitat del cos, les dues formacions escollides pels socis i sòcies de l’APdC

27/07/2020

Un dels pilars de l’activitat de l’APdC és la formació, pensada per a què els nostres socis i sòcies puguin complementar els seus coneixements, intentant que l’oferta abasti el màxim d’àmbits professionals de la dansa.

L’associació va obrir una convocatòria de propostes de tallers entre totes les persones associades amb l’objectiu de poder oferir formacions impartides per elles mateixes i que responguin als interessos del teixit associatiu de l’APdC. Se’n van rebre 24. Tallers enfocats a diferents àmbits de la dansa (entrenaments, creació, salut, educació, comunicació… des d’una mirada teòrica o des de la pràctica).
Del 13 al 26 de juliol els socis i sòcies de l’APdC han pogut votar entre totes les propostes. Han participat 74 persones i aquestes han sigut les dues seleccionades:

COM FER FOTOGRAFIES O VÍDEOS PER PROMOCIONAR-TE COM A BALLARÍ/NA AMB RECURSOS PROPIS
Objectius: Saber utilitzar les eines bàsiques de la fotografia i el vídeo per fer un treball amb un nivell òptim de professionalitat i poder fer les teves pròpies fotos o vídeo per mostrar el teu treball com a ballarí/na.
Contingut: Conceptes bàsics de la fotografia i el vídeo. Treure el màxim partit a una càmera no professional o un mòbil. Conceptes bàsics de l’edició de fotografia i vídeo. Recursos gratuïts per a  l’edició de fotografia i vídeo. Formats de fotografies i vídeos. Com preparar una sessió de dansa. Com publicar el treball.
Destinataris:Tothom que necessiti fotografies i vídeo per promocionar la seva feina.
Durada: 8 hores.
Jesús Robisco Rodríguez
Llicenciat  en  Educació  Física per  la  Universitat  Autònoma  de  Madrid.  Autodidacta i  després  format  en EFTI -Escola  de  Formació  de  Tècnics  de  la  Imatge;  “Curs  de  Fotografia  Professional”  i Màster  en Fotografia en «Concepte  i  Creació». Especialitzat  en  dansa i  moviment.  Més  de  15  anys  d’experiència fotografiant dansa.
FASCIA; COMPLEXITAT ELÀSTICA
Objectius.
-Entendre que és la fàscia.
-Treballar en les seves qualitats plàstica i elàstica.
-Trobar un moviment més eficient a través d’utilitzar les anomenades qualitats de lafàscia.
-Estudiar iexplorar la interrelació entre fàscia, músculs i esquelet.
Contingut: La  fàscia  forma  part  del  teixit  connectiu  del  cos  humà.  Aquest  és  un  sistema  global,  continu  i  amb capacitat  elàstica.  Fàscia  embolcalla  cada  part  del  cos,  tant  en  l’àmbit  cel·lular  fins  a  sota  la  pell, connectant cada part del cos amb la resta. Estretament lligada el sistema nerviós funciona com un òrgan sensitiu.I arran de la seva capacitat elàstica podem  economitzar esforç muscular durant el moviment i trobar un treball global i col·laboratiu amb els sistemes ossi i muscular. Desenvolupament de les classes:
– Sessions teòriques sobre la fàscia i la seva relació amb l’anatomia estructural.
– Dinàmiques de percepció i experimentació de l’elasticitat del cos.
– Manipulacions per parelles per sentir la fàscia de manera passiva i poder entendre la relació ambel sistema muscular quan ens movem per nosaltres mateixos.
– Petits motius de moviment amb la finalitat d’estudiar les funcions de la fàscia en moviments concrets.
– Encadenaments llargs de moviment amb la mateixa finalitat que els petits motius però incloent-hi complexitat.
Destinataris: Professionals de les arts escèniques.
Durada: 8hores.
Maria Mora Alcolea
Ballarina, intèrpret, improvisadora i certificada en Axis Syllabus. Estudia dansa al Conservatori Artemis Dansa de Tarragona i en 2007 viatja a Brussel·les on se certifica en Axis Syllabus i rep els entrenaments de Jette Studio, Studio Hybrid, La Raffinerie i intensius esporàdics a P.A.R.T.S. Ha impartit i imparteix l’Axis Syllabus a Bélgica, França, Italia, Hongria i Grècia. Ballarina del Col·lectiu  Free’t, de Zum Zum Teatre i intèrpret i coreògrafa de la Cia Arima.

Les dues formacions es duran a terme al 2020. Més endavant anunciarem dates i horaris.