Actualitat

Acció reivindicativa per aconseguir l’homologació dels títols dels centres privats de teatre

14/03/2008

L’Associació Catalana d’Escoles de Teatre (ACET) ha convocat una Festa reivindicativa el 26 de març a partir de dos quarts de sis de la tarda a la Plaça dels Àngels de Barcelona (davant del MACBA). La convocatòria. oberta a tots els alumnes i exalumnes d’escoles de teatre, es farà sota el lema: ‘Ser o no ser: la titulació és la qüestió. 1500 hores de formació d’actor mereixen l’homologació’.

En la situació actual, els actors que estudien a l’Institut del Teatre, (l’únic centre oficial a Catalunya) tenen titulació i les seves matricules estan subvencionades.  Pel contrari, els alumnes  de les escoles privades no tenen cap reconeixement per part de la Generalitat; això implica l’absència de beques i de qualsevol tipus d’ajudes, al mateix temps que dificulta l’accés al món professional.

Des de fa 10 anys, l’ACET és la interlocutora davant les diverses administracions en defensa dels interessos dels actors. Després de 10 anys, constaten que no hem avançat en el propòsit d’aconseguir una títol homologat per l’administració; és per aquesta raó que aquest any hem pensat fer una Acció reivindicativa de carrer.

La Festa començarà amb una batucada Sambé do Timbalé amb l’espectacle Sambeando on the road i la lectura d’un manifest a càrrec de Toni Albà, seguida d’una acció musical amb el grup de gipsy-swing Shine + Dani Nel·lo.